План
роботи
методичного
об`єднання
вчителів
початкових класів
на 2018
– 2019 н. рік
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Заст. директора з НВР
Директор школи
…….……О.А.Жур ………Н.М.Гавронська
Тематика
засідань циклічної комісії
вчителів
початкових класів
на
2018-2019
навчальний
рік
Марганець
2018 – 2019
Засідання 1
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти
Конфуцій
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1.
|
Аналіз роботи
шкільного методичного об’єднання вчителів
початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік.
|
Цехмістро О.М .
|
|
2.
|
Актуальний діалог.
ü Закон України
«Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.
ü Нова початкова
школа: на які моделі орієнтується Україна.
|
Акалупіна Т.А.
|
|
3.
|
Модернізація змісту
освіти у вимірі сьогодення:
ü Державний
стандарт початкової освіти;
ü Базовий
навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. Робочі
навчальні плани. Модельні навчальні програми;
ü Інтеграція та
інтегроване навчання;
ü Планування
тематичного навчання;
ü Організація
ефективного і безпечного освітнього середовища.
|
Гордієнко А.В.
|
|
4.
|
Актуальний
інструктаж.
ü Особливості
організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному
році;
ü Особливості
оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
Жур О.А.
|
|
5.
|
Інклюзивна освіта –
соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього
процесу в інклюзивному середовищі.
|
Дякун А.А.
|
|
6.
|
Сучасний учитель як
провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.
ü Практична
робота. Складання портрета сучасного педагога.
ü Психологічна
служба «Моя професія - вчитель». Засоби профілактики
та подолання професійного вигорання педагогів.
|
Вороніна Т.І..
|
|
7.
|
Обговорення і
затвердження плану роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів на 2018-2019
н.р.
|
Цехмістро О.М.
|
|
8.
|
Обговорення і
затвердження плану роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів на 2018-2019
н.р.
|
Всі члени ЦК
|
1)
знати
основні положення Концепції «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом
Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;
2)
ознайомитися
з наказом МОН України від 13.07.2017р. № 1021 «Про організаційні питання
запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
3)
ознайомитися
з Законом України «Про освіту», прийнятого Верховною Радою України 05.09.2017р.,
підписаного Президентом України 25.09.2017р.;
4)
ознайомитися
з Листом МОН України №1/9-554 від 13.10.2017 «Щодо нагальних питань
впровадження Закону України «Про освіту»;
5)
ознайомитися
з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 21.02.2018 №87;
6)
опрацювати
наказ МОН України від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження Типової освітньої
програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» (стосується 2-4
класів);
7) опрацювати наказ МОН
України від 21.03.2018 № 268 «Про затвердження Типових освітніх та навчальних
програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (стосується 1
класів);
8)
опрацювати
посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М.
– К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;
9)
ознайомитися
з наказом МОН України №137 від 13.02.2018 «Про затвердження Примірного переліку
засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для
навчальних кабінетів початкової школи»;
10)
опрацювати
наказ МОН України №283 від 23.03.2018 «Про затвердження Методичних рекомендацій
щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
11)
опрацювати
Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних
предметів та організації освітнього процесу у 2018-2019 н. р.»
12)
опрацювати Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів, затверджену наказом Міністерства освіти і
науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстровану в Міністерстві юстиції
України 27.04.2015 за № 472/26917 та методичні рекомендації щодо заповнення
Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист
Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН
від 22.05.2018 № 1/9-332);
13) взяти до уваги Інформаційне повідомлення
Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України б/н від
05.03.2018р. «Перелік навчальних програм. Варіативний складник. Початкова
школа»;
14) взяти до уваги наказ МОН України
№ 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів ЗНЗ» (стосується 2-4 класів);
15)
опрацювати
«Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені
рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН
11.08.2016 р. (стосується 2-4 класів);
16) опрацювати додаток до наказу МОН України
від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до
контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
17) ознайомитися з Листом Департаменту
загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255
«Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні
рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
18) ознайомитись з публікаціями на порталі
«Нова українська школа»:
ü
Як
по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
ü
Оцінювання
по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна
використати в Україні
19)
взяти
до уваги Лист МОН України від 15.09.2015 р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;
20)
опрацювати
Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену
наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;
21)
опрацювати
додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015 р. «Методичні
рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
22)
взяти
до уваги постанову Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про
затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх
навчальних закладах» зі змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України №
588 від 09.08.2017р.;
23)
взяти
до уваги Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від
05.02.2018р. №2.5-281 «Роз´яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах
та функціональних обов’язків асистента учителя»;
24)
взяти
до уваги матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа»,
«НУШ», «На Урок» тощо:
25)
опрацювати
літературу з питань самоосвіти вчителя А.Я.Айзенберга, Г.І.Вергелеса,
І.Р.Калмикова, А.А.Колесникова, Л.М.Мітіна, С.Лебедєва, Т.М.Левашової,
М.М.Лобанова, Л.М.Логутенко, В.Д.Луганського, Б.І.Любімова;
26)
опановувати
новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході
дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах,
інтернет-марафонах;
27)
скоригувати
індивідуальні педагогічні проблеми, над якими вчителі будуть працювати протягом
навчального року;
28) спланувати навчально-виховну роботу 1-4
класів на рік, взявши до уваги
тематичний підхід до організації навчання;
29)
спланувати
роботу щодо реалізації шкільної програми "Ключі до успіху";
30)
спланувати
та взяти участь у Тижні початкової школи;
31)
організувати
участь учнів 1-4 класів у шкільному марафоні "Інтелект. Талант.
Духовність";
32)
підготовка,
презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ШМО;
33)
взяти
до уваги поради для вчителя «Управління часом»: https://naurok.com.ua/post/sekreti-upravlinnya-chasom-dlya-vchitelya
Засідання 2
Якщо знання
– це новий капітал, то інновації – нова валюта.
Кевін Келлі
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1.
|
Вивчаємо Державний
стандарт початкової освіти. Планування
навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в
мовно-літературній освітній галузі.
|
Цехмістро О.М .
|
|
2.
|
Інтеграція навичок
«Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі
словами, письмо для себе.
|
Гордієнко А.В.
|
|
3.
|
Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення
очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і
літературного читання:
Ø технологія
«кластера» на уроках літературного читання;
Ø квестова технологія
у навчанні мови і літератури;
Ø метод проектів
на уроках літературного читання.
Ø технологія
ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).
|
Акалупіна Т.А.
Вороніна Т.І.
|
|
4.
|
Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з
використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
|
Всі члени ЦК
|
Завдання
для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1) взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
Ø вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»: https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv
2) опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki
3) розробити та провести Тиждень української мови та писемності в початкових
класах;
4) організувати участь молодших школярів у Всеукраїнських іграх «Соняшник», «Sunflower», інтернет-олімпіаді «На урок», творчих
конкурсах юних мовознавців;
5) підготовка, презентація та розповсюдження
інноваційного досвіду щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти
в мовно-літературній освітній галузі.
Засідання
3
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Якщо ти
хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1.
|
Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії
вчителя та учнів.
|
Цехмістро О.М .
|
|
2.
|
Інтеграція у
навчанні молодших школярів математики.
|
Акалупіна Т.А.
|
|
3.
|
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності
молодших школярів на уроках математики:
Ø кейс-технологія;
Ø «перевернуте
навчання»;
Ø сторітелінг;
Ø технологія
«боншо»;
Ø технологія
квестів;
Ø технологія
«кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
|
Гордієнко А.В.
|
|
4.
|
Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на
уроках математики.
|
Вороніна Т.І.
|
|
5.
|
Педагогічна
технологія STEM як засіб
реформування освітньої системи України.
|
Дякун А.А.
|
|
6.
|
Гра по-новому –
навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод
компетентнісного навчання «Шість цеглинок»
|
Цехмістро О.М.
Всі члени ЦК
|
Завдання
для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1) ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть
запровадити принципи STEM-освіти у навчальний процес:
Ø вебінар «STEM у
школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках»: https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah
2) взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:
3) ознайомитися
з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного
мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya
4) ознайомитися з літературою по впровадженню групових методів навчання:
Ø Лійметс Т.В.
Групова робота на уроці. – К., 2005
Ø Галіцина Л. Ігри
для дорослих. Інтерактивні методи навчання. – К., 2005
Ø Методичний
порадник: форми і методи навчання / укладач Б.О.Житник. – Х.: А.С.К., 2014
Ø Уваров А.Ю.
Кооперація в навчанні: групова робота. – К., 2011
5) розробити і провести Тиждень математики в початкових
класах;
6) організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській
грі «Кенгуру», інтернет-олімпіаді «На урок»;
7) переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель
року-2017» в номінації «Початкова освіта»;
8) підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу
та самоаналізу уроку»;
9) взаємовідвідування та аналіз уроків членами методоб’єднання;
10) участь вчителів у міському тижні педмайстерності.
Засідання 4
Тема.
Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової
освіти. Природнича освітня галузь
Немає
прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.
М. де
Монтель
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1.
|
Організаційно-педагогічні
умови формування екологічної грамотності молодших школярів.
|
Цехмістро О.М .
|
|
2.
|
Інтеграція змісту
кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
|
Акалупіна Т.А.
|
|
3.
|
Критичне мислення
як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на
уроках природознавства.
|
Пінчук Г.Д.
|
|
4.
|
Скрайбінг –
сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
|
Вороніна Т.І.
|
|
5.
|
Аукціон методичних
ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
Ø активізація
пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами технології
«перевернутий клас»;
Ø прийом
фішбоун;
Ø прийом «Кубик
Блума»;
Ø використання
задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування
екологічної культури учнів.
|
Цехмістро О.М.
|
|
6.
|
Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в
основній школі.
|
Всі члени ЦК
Круглий стіл
|
|
7.
|
Актуальний
коментар: ДПА-2019.
|
Гордієнко А.В.
|
Завдання
для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)
опрацювати
літературу з проблеми формування екологічних умінь молодших школярів:
Ø Байбара Т.М. Методика навчання
природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998
Ø Пустовіт Г.П. Теоретико-методичні основи
екологічної освіти і виховання учнів 1-9 класів у позашкільних навчальних
закладах. – Луганськ: Альма-матер, 2004
Ø Вербицький В.В. Проведення екологічних
експериментів, походів, польових практик. – К.: СМП «Аверс», 2003
Ø Жаркова І. Технологія формування у
молодших школярів природничих знань дієво-практичного характеру. – Тернопіль:
Підручники і посібники, 2001
Ø Коваль Н.С. Самостійна робота учнів на
уроках природознавства: посібник для вчителів. – К.: радянська школа, 1982
2)
підготувати
і провести шкільний Тиждень екологічного виховання;
3)
організувати участь молодших школярів у
Всеукраїнській грі «Геліантус», інтернет-олімпіаді «На урок», Всеукраїнській
інтернет-олімпіаді «Крок до знань», творчих конкурсах юних екологів;
4)
опрацювати
літературу з питання розвитку критичного мислення молодших школярів:
Ø Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки
з використанням критичного мислення / упор.Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.:Вид.гр.
«Основа», 2005
Ø Вукіна Н.В., Дементієвська Н.Л., Суізієнко
І.М. Критичне мислення: як цього навчити. – Х., 2007
Ø Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні
технології. – К.: Академвидав., 2004
Ø Досяк І.М. Нестандартні уроки з
використанням інноваційних технологій в початкових класах. – Вид.гр. «Основа»,
2007
Ø Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення
учнів початкових класів. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2013
5)
підготовка,
презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо екологічного виховання
молодших школярів;
6)
опрацювати наказ МОН України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення
про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2019
році;
7)
ознайомитися з Інструкцією про
звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН
України, Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2013 р.
№ 72/78);
8)
учителям 4 класів розробити завдання на
державну підсумкову атестацію;
9)
опрацювати наказ МОН України від
14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до
наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р.
Засідання
5
Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання
за рік
Олександр
Білаш
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1.
|
Звіт керівника ЦК про підсумки роботи за рік.
|
Цехмістро О.М .
|
|
2.
|
Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ЦК (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених
уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення
курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо
учнів).
|
Акалупіна Т.А.
Всі члени ЦК
|
|
3.
|
Звіт членів ЦК про результативність їх участі в роботі міських
семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
|
Вороніна Т.І.
Всі члени ЦК
|
|
4.
|
Звіт членів ЦК про навчання на курсах підвищення кваліфікації
вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах,
інтернет-марафонах.
|
Дякун А.А.
Всі члени ЦК
|
|
5.
|
Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 2-3 класів та ДПА
учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських
та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
|
Гордієнко А.В.
Цехмістро О.М.
Жур О.А.
|
|
6.
|
Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя».
|
Цехмістро О.М.
Всі члени ЦК
|
Немає коментарів:
Дописати коментар